loading...

bama

bama

بازدید : 186
11 زمان : 1399:2

كوادكوپتر WLtoys مدل Q303-A

اخيرا شركت دبليو‌ال تويز در توليد هلي شات و كوادكوپترهايش دست به تنوع زيادي براي سلايق و كاربري‌هاي مختلفي زده است . اگر روند حركتي توليد كوادكوپتر را در برند WLtoys بررسي كنيم ، متوجه خواهيم شد كه اين برند در توليدات مولتي‌روتورهاي خود در طبقه‌ي هابي سعي دارد مخاطبانش را حرفه‌اي قلمداد كند . اغلب مخاطبان WLtoys خواهان آپشن‌هاي متعدد پروازي در كوادكوپتر هستند . مواردي فوق برنامه مثل مانيتور ، گيمبال ، دامپر يا لرزشگير و غيره كه معمولا در كوادكوپترهاي هابي كمتر ديده مي‌شوند .

اين محصول در سه كلاس A و B و C طراحي و ساخته شده است

كلاس A : داراي مانيتور است

كلاس B : فاقد مانيتور اما ارسال تصوير با وايفاي بر روي گوشي را دارد

كلاس C : فاقد مانيتور و ارسال تصوير است و تصاوير بر روي رم دوربين ذخيره مي‌شوند.

ويژگي‌هاي بارز كوادكوپتر WLtoys Q303-A در يك نگاه :

مانيتور 5.8 گيگاهرتز

گيمبال تك محوره

مجهز به دامپر يا لرزشگير فيزيكي تصوير

ارسال تصوير همزمان

قابليت نصب دوربين‌هاي ورزشي مثل گوپرو و غيره با كيفيت 4K

سايز و اندازه Q303 :

اندازه اين كوادكوپتر 40x40x17 سانتيمتر است و وزن خود پرنده 421.6 گرم است .اندازه حدود نيم متر در نيم متري اين كوادكوپتر باعث شده تا در باد بسيار مقاومت خوبي از خود نشان دهد تا تصوير شما در شرايط جوي نامصاعد هم بتواند كيفيت خود را حفظ كند .

Q303 كوادكوپتر دوربين دار :

كيفيت عكس در دوربين اين كوادكوپتر 5 مگاپيكسل با شارپنس خوب و فيلم‌برداري آن با كيفيت HD مي‌باشد . شارپنس قابل قبول دوربين اين كوادكوپتر ، به شما اين اجازه را مي‌دهد كه با داشتن كمي دوق و سليقه در ويرايش و اديت فيلم ، يك فيلم هوايي جذاب را بسازيد . وزن دوربين بهمراه گيمبال همانطور كه در تصوير مي‌بينيد معادل 45.5 گرم مي‌باشد كه براي خريد كوادكوپتر هابي بسيار وزن مناسبي است .

گيمبال تك محوره :

دوربين اين كوادكوپتر داراي گيمبال تك محوري مي‌باشد . بطوريكه خلبان مي‌تواند زاويه دوربين را در راستاي پايين كوادكوپتر بصورت كنترلي جابجا كند تا تصاوير ويديويي زيباتري را ثبت كند . اين گيمبال داراي يك موتور ريزگردش است كه كالبد دوربين دا به سمت پايين و بالا هدايت مي‌كند .اما همه چيز به اين نقطه ختم نمي‌شود . با خريد كوادكوپتر علاوه بر گيمبال ، مجهز به چهار عدد دامپر نيز مي‌باشد . كار دامپرها ، تثبيت تصوير و ثبات آن و در واقع جذب لرزش‌هاي ناشي از چرخش چهار موتور مولتي‌روتورها است .

همانطوري كه در تصوير مشاهده مي‌كنيد ، دامپرها بين دو صفحه در حدفاصل بين كوادكوپتر و دوربين قرار مي‌گيرند . جنس آن‌ها از پلاستيك نرم فلكسي است و در مقابل نيروي كشش و تنش‌هاي هليشات نا مقاوم هستند . همين مورد باعث مي‌شود كه لرزش به دوربين منتقل نشود .

طراحي لرزشگيرها استوانه‌اي مانند است تا بتوانند قدرت قدرت انعطاف‌پذيري ( flexibility ) خوبي از خود نشان دهند .با توجه به تكميل بودن تجهيزات تصويري در اين كواد كوپتر ، خلبان مي‌تواند علاوه بر يك پرواز باثبات و متعادل ، يك تصوير بدون لرزش ( stable ) را نيز ثبت كند .

حركات نمايشي و 360 درجه 3D

كوادكوپتر Q303-A قابليت انجام حركات آكروباتيك 3D - 360 را دارد . سرعت انجام اين حركت در حين پرواز سريع است بطوري خلبان كه مي‌توانيد چندين حركت 360 درجه نامحدود و پشت سر هم انجام دهد .خلبان اين كوادروتور مي‌تواند حركات را در چهار جهت اصلي جلو، عقب، چپ و راست كوادكوپتر انجام دهد. انجام اين حركات با اين كوادكوپتر نياز به مهارت خاصي ندارد و خلبانان تنها موردي كه براي انجام آن بايد توجه داشته باشند اين است كه وقتي تصميم مي‌گيرند حركات نمايشي از اين قبيل انجام دهند ، حتما بايد مولتي‌روتور در ارتفاع باشد . زيرا پس از انجام اين حركت ، مقداري افت ارتفاع در كوادكوپتر اتفاق ميافتند كه اگر نزديك به زمين باشد ، كنترل آن تقريبا غير ممكن است .

ميزان تعادل كوادكوپتر Q303-A :

تعادل يا Stability اين پرنده بسيار بالاست بطوري كه به راحتي مي‌توان آن را با كوادكوپترهايي با قيمت بالا مقايسه كرد . بايد توجه داشت كه اين كواد كوپتر فاقد سيستم GPS است ، اما با همه تفاسير تعادل آن نمره‌ي بسيار بالايي مي‌گيرد . Q303-A تعادل پروازيش را مديون ژيروسكوپ شش محوره دقيقش است . اين ژيروسكوپ است كه با هماهنگ شدن با اسپيدكنترل موتور ، اين شي پانصد گرمي را با دقت معلق نگاه ميدارد .بطور كلي پرواز كوادكوپتر Q303 بسيار نرم و لذتبخش است . و اگر موضوع تصويربرداري اين محصول را درنظر نگيريم هم ، پرواز اين پرنده به تنهايي خلبان را اغنا خواهد كرد .

قابليت هدلس مود كواد كوپتر (حالت بدون سر) :

خريد كواد كوپتر Q303 داراي آپشن هدلس مود نيز مي‌باشد . با استفاده از هدلس مود شما مي‌توانيد هنگام پرواز با اعتماد بنفس بيشتري كوادكوپتر را از خودتان دور كنيد . تمامي محصولات پروازي مخصوصا مولتي‌روتورها داراي سر و جهت مي‌باشند كه هدايت‌كننده نسبت به سر پرنده اقدام به جهت‌دهي و كنترل كردن آن مي‌كند به طوري كه اگر سر و جهت كوادكوپتر را گم كند فرامين را با يكديگر اشتباه مي‌كنند .براي جلوگيري از مورد كه بسيار در پرواز شما تاثيرگذار است مي‌توانيد هدلس مود كواد را فعال كنيد و كوادكوپتر را همانند يك كره بدون سر و جهت كنيد . اين كار از بروز خطا در پرواز شما جلوگيري ميكند و باعث مي‌شود شما دچار سردرگمي نشويد . بطور كلي پرواز در حالت هدلس مود دشوارتر از پرواز در حالت نرمال كوادكوپتر است ، اما با تمرين‌هاي متوالي در فواصل كمتر از پنجام متري كوادكوپتر و ريموت كنترل ، مي‌توانيد به مهارت‌هاي چشمگيري در كنترل مولتي‌روتور خود برسيد .

قفل ارتفاع (Hover) :

اين محصول داراي قفل ارتفاع (Hover) مي‌باشد و جهت‌دهي آن بصورت تك‌دست بسيار نرم است ! قفل ارتفاع در اين كوادكوپتر باعث مي‌شود كه شما تلورانس و يا خطاي بسيار كمي در تغييرات ارتفاعي كوادكوپتر داشته باشيد . به نوعي در يك ارتفاع مشخص قابت مي‌ماند و شما مشغول جهت‌دهي در راستاي چهار جهت اصلي مي‌شويد . بطور عاميانه اگر بخاهيم بگوييم: امكان ندارد در جهت دهي شما را غافلگير كند و حركات آن كاملا تحت كنترل و يسنك شده با جوي استيك (Joy Stick) دست هدايتگر است.

Q303 داراي بازگشت خودكار به خانه :

كوادكوپتر و هلي شات دبليو ال‌تويز Q303 داراي قابليت بازگشت خودكار به خانه است . البته بايد توجه داشت كه دقيق‌ترين بازگشت خودكارها فقط و فقط با سرويس GPS محقق مي‌شود . اما در اين كلاس كوادكوپترها ، داشتن همچين آپشني خالي از لطف نيست . زيرا كه در موارد خاص مي‌توان از آن استفاده كرد . مخصوصا در فضاهاي بسيار باز كه كوادكوپتر دور شده است و قدرت تشخيص جهت‌ها براي هدايت كننده كواد كوپتر بسيار مشكل است .قابليت تيكآف خودكار را دارد و با فشردن يك دگمه ريموت كنترل انجام مي شود.

اين آپشن باعث مي‌شود تا هدايت كننده بتواند به نرمي هرچه تمام‌تر پرنده را بلند كند .

قابليت لنديگ خودكار را دارد و با فشردن يك دگمه ريموت كنترل انجام مي شود.

اين آپشن نيز همانطور كه از اسمش پيداست باعث مي‌شود تا هدايت كننده بتواند به نرمي كوادكوپتر را فرود آورد .

دقت كنيد! درست است كه آپشن تيكاف خودكار ممكن است زياد كارايي نداشته باشد ، اما برعكس آن آپشن لنديگ يا فرود خودكار در كوادكوپترها از اهميت بالايي برخورددار است . زيرا كه يك فرود بد همراه با ضربه و تنش ، مي‌تواند آسيب‌هاي جدي به كواد كوپترتان وارد سازد . جالب است بدانيد كه در فرودهاي با ضربه و تنش زياد معمولا اولين قسمتي كه از كوادكوپترها كه آسيب ژيروسكوپ‌ها ( Gyroscpore ) هستند .

ريموت كنترل دبليو ال تويز Q303 :

به جرات مي‌توان گفت كه يكي از باكيفيت‌ترين ريموت كنترل‌هاي ساخته شده در كوادكوپترهاي هابي ، ريموت كنترل Q303 است . بطوري كه اگر خود كوادكوپتر را نبينيد ، تصور خواهيد كرد كه اين ريموت مربوط به يك مولتي‌روتور چند ميليوني است . و اين ساده‌ترين تعريفي بود كه مي‌توانستيم از كيفيت اين كنترل براي شما عزيزان بيان كنيم .

راديو كنترل كواد Q303 داراي مانيتور ارسال تصوير 5.8 گيگاهرتز مي‌باشد . با خريد كواد كوپتر اين يك امتياز بزرگ محسوب مي‌شود . چرا كه با در اختيار داشتن اين فركانس ، اين اجازه به شما داده مي‌شود كه تصاوير با كيفيت و پهناي باند بيشتري از سمت كوادكوپتر به سمت ريموت كنترل منتقل شوند .اين ريموت داراي يك مانيتور 4.3 اينچي مجهز به رسيور 5.8Ghz كه مي‌توانيد تصاوير را بر روي آن مشاهده فرماييد. و همچنين داراي هود سايبان است براي استفاده در روزهاي آفتابي تا هدايت كننده بتواند تصوير ارسالي از طرف پرنده را براحتي مشاهده كند .

باتري WLtoys Q303 :

اين كوادكوپتر داراي منبع تغذيه 7.4 ولت 1500mAh دو سلول از جنس ليتيوم-پليمر است. فيزيك اين باتري از توع خشابي است كه باعث مي‌شود كاملا درون پوسته‌ي كوادكوپتر فيكس شود و از ايجاد لنگر جلوگيري شود. باتري‌هاي خشابي در كوادكوپترها بنوعي عضو صلبي از بدنه مي‌شوند تا حركات هرچند كوچك باتري‌ها ، روي پرواز مولتي‌روتور تاثيري نداشته باشد. امتياز ديگر باتري‌هاي خشابي ، تعويض سريع آنهاست.

جنس بدنه كواد كوپتر Q303-A :

پوسته اين كوادكوپتر از آكريلونيتريل بوتادين استايرن (يك نوع پليمر ريز نرم، سبك و بسيار مقاوم - كه به اختصار به آن ABS مي‌گويند) . كلا برند دبليو‌ال‌تويز علاقه‌ي زيادي به استفاده از اين متريال در محصولاتش دارد . اگر بخواهيم وزن اين كوادكوپتر را نسبت به قدرت و تئان آن مقايسه كنيم ، اين ماده نقش اول اين موفقيت در طراحي اين مولتي‌روتور است.

پوسته مركزي و بازوها كاملا يك تيكه و صلب هستند و از اتصالات بين پوسته كوادكوپتر و بازو استفاده نشده است. بطور كلي در تمام پرنده فقط پايه‌هاي فرود و دوربين است كه با اتصالات پيچي به بدنه متصل شده است كه هر دوي آن‌ها را مي‌توانيد قبل از پرواز به انتخاب خودتان از كوادكوپتر جدا يا نصب كنيد.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 154
  • بازدید سال : 222
  • بازدید کلی : 2167
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی